Mechanik motocyklowy w Krakowie
Mechanik motocyklowy w Krakowie zajmujący się naprawą i konserwacją jednośladów odgrywa kluczową rolę w zapewnieniu bezpieczeństwa i wydajności tych pojazdów. Dzięki posiadanej wiedzy oraz umiejętnościom potrafi zdiagnozować i usunąć usterki, co przekłada się na bezproblemowe działanie jednośladowca.
Podstawowe zadania mechanika
Wśród podstawowych zadań, które wykonuje mechanik motocyklowy, można wymienić naprawę silników oraz układów hamulcowych. Każde z tych działań ma kluczowe znaczenie dla prawidłowego funkcjonowania pojazdu i bezpieczeństwa użytkownika. Naprawa silnika polega na diagnozowaniu i usuwaniu usterek, co pozwala na przywrócenie pełnej sprawności jednostki napędowej. Układy hamulcowe są równie istotne, gdyż odpowiadają za zatrzymywanie motocykla w bezpieczny sposób. Zawieszenie natomiast wpływa na komfort jazdy oraz stabilność podczas pokonywania zakrętów.
Narzędzia i sprzęt
W warsztacie motocyklowym w Krakowie niezbędne są różnorodne narzędzia i sprzęt, które umożliwiają wykonywanie zadań związanych z naprawą oraz konserwacją jednośladów. Podstawowe narzędzia ręczne to m.in. klucze, śrubokręty czy szczypce, pozwalające na demontaż i montaż elementów motocykla. Wśród bardziej zaawansowanych urządzeń diagnostycznych znajdują się analizatory spalin, testery ciśnienia oraz komputery diagnostyczne, które ułatwiają identyfikację problemów oraz kontrolę stanu technicznego pojazdu. Dzięki odpowiedniemu wyposażeniu warsztatu mechanik motocyklowy jest w stanie szybko i skutecznie rozwiązywać problemy oraz przeprowadzać regularne przeglądy i serwisowanie motocykli, co przekłada się na bezpieczeństwo i komfort jazdy dla użytkowników.
Rachunek za serwis Twojego motocykla uzależniamy od czasu, który poświęcamy na niego.
Godzina pracy wykwalifikowanego mechanika kosztuje u nas 290 zł netto.
Jest to godzina poświęcona tylko temu motocyklowi – uczciwie podchodzimy do tematu i znamy się na tym co robimy więc Twój rachunek dotyczy wyłącznie czasu poświęconego na pracę – nie pogaduszki czy doktoryzowanie się nad problemem.
Orientacyjne widełki czynności serwisowych (wynikające z rodzaju motocykla czy stanu technicznego):
Naprawa bieżąca i eksploatacja
Serwis olejowy, czyli wymiana oleju i filtra (ów)
Trzeba to robić przynajmniej raz w roku, najlepiej na zimę – aby Twój rumak nie stał przez okres zimowy z brudnym, wypracowanym olejem.
Czas operacyjny od 20 minut do godziny.
Wymiana płynów
Powinna nastąpić przynajmniej raz na 3 lata. Czy to chłodziwo czy płyn hamulcowy – z czasem zużywa się i traci swoje pierwotne wartości, stąd każdy producent motocykla zaleca okresowe wymiany – zwykle w przedziale ok. 3 lat.
Czas operacyjny: wymiana płynu hamulcowego 15-45 min/ 1 układ, wymiana płynu chłodzącego 15 – 30 min
Wymiana klocków/tarcz/szczęk hamulcowych
Wskutek naturalnego zużycia lub też jakiegoś losowego wypadku (awaria uszczelniaczy w zawieszeniu i zalanie klocków olejem, pokrzywienie tarczy hamulcowej itd).
Czas operacyjny od 15 minut do 30 minut za zacisk/tarczę i do 45 minut szczęki.
Serwis zawieszenia
czyli wymiana uszczelniaczy w tym zalanie nowym olejem i inspekcja.
Czas operacyjny 2 do 3h.
Kontrola/regulacja zaworów
Każdy producent motocykla zaleca to zrobić przy określonym przebiegu danego modelu.
Czas operacyjny 2 do 4h.
Wymiana opon, wyważenie koła
Nie naprawiamy dziurawych opon, dopuszczamy taką opcję jedynie w trasie, 'aby dojechać’. U nas w serwisie zmieniamy oponę (i dętkę) na nowe.
Czas operacyjny 30 – 45 min/ koło.
Inne
Wszelkie inne naprawy bieżące wykonujemy na miejscu. Koszt naprawy wynika z ilości poświęconego czasu i liczymy wg stawki 240 zł / rh.
Naprawa i przebudowa motocykli
Specjalizujemy się w przebudowie i dostosowaniu motocykli ADV/Dual Sport/Enduro do wypraw w najdalsze zakątki globu. „Nasze” motocykle z powodzeniem zdobywają Europę, Azję, Afrykę czy obie ameryki, a nawet Australię i Oceanię. Jesteśmy autoryzowanym partnerem firm YSS i Ohlins – lidera wsród producentów zawieszeń. Stroimy je, serwisujemy – czasem nawet te nie serwisowalne.
W sezonie zimowym, kiedy mamy więcej czasu przeprowadzamy remonty generalne silników, zajmujemy się tuningiem i budujemy motocykle na zamówienie, wykonujemy stelaże i gmole, a także inną biżuterię, montujemy akcesoria, służymy pomocą w doradztwie.
Elektryka też nie jest dla nas wyzwaniem, diagnozujemy i naprawiamy problemy wykorzystując najnowszy interfejs firmy TEXa – zarówno motocykli spalinowych jak i elektrycznych. Jesteśmy partnerem serwisowym firm Amperi i Surron. Wykonujemy na zamówienie wiązki elektryczne do motocykli typu custom.
Przegląd przed- i pozakupowy
Jeśli nie jesteś pewien stanu technicznego motocykla, który zamierzasz kupić – przywieź go do nas, pomożemy Ci podjąć decyzję. Jeśli już kupiłeś i zastanawiasz się co Cię czeka – zapraszamy również, postaramy się rzetelnie sprawdzić jego stan techniczny i uprzedzić Cię o zbliżających się wydatkach. Zakres takich przeglądów ustalamy indywidualnie, koszt wynika z czasu poświęconego na przegląd.
Transport
Dysponujemy własnym transportem, w okresie zimowym stosujemy akcję Zima, promując usługę door2door – zabieramy, serwisujemy i odwozimy Twój motocykl na miejsce.